fredag 19. oktober 2007

Morgen...

Om morgenstund har gull i munn? Som regel e eg skeptisk te den der!
Men i dag våkna eg av meg sjøl når klokkå va halv ni, solå skinne ute, eg har fullstendig roen for eksamensframføringå gruppå mi ska ha i dag, eg sleppe å koka drikkevatnet mitt og eg hadde ein kjempekoselige kveld i går! Snart ska eg ta på meg ullvottane mine og sykla ut te Nordnes og treffa ei engasjerte gruppa, og i kveld komme mamma på besøk.
Joda, eg har det bra, det e det ingen tvil om!:) Eg e bare så alt for lite flink te å takka min himmelske Far for alt eg har fått og for kor godt eg har det.

Gud gav deg i dag ein gave på 86.400 sekunder. Har du brukt ett sekund te å sei til Gud: Takk?

... eg glømme det fort, men takk Gud, takk!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kjekt å høyra at nokon hadde en bra start på dagen.
Til tross for en veldig kjekk dag i går, så har dagen i dag startet elendig.
Min nye sykkel blei stjålen i dag, den eg kjøpte etter at den forrige blei stjålen i sist måned. I tillegg måtte eg dusje på universitetet pga mangel på varmtvann.

Heldigvis er det snart helg.

Lillian sa...

Aiaiai, me har det godt!

Takktakktakktakktakktakktakk, Gud e go!;)

Pleie benytta meg av sveinungs råd, å blinka opp te pappa i himmelen innimellom

Kanskje på tide md ein takkerunde i heimen kvar dag?:=)

du e go snuppa!

Anonym sa...

Et lite TAKK fra meg også..eller...et STORT takk. Så utrolig mye å takke for faktisk. :-)

Anonym sa...

....foresten... vi lærte på en av turene på OPPTUR at de røde T-ene i fjellet betyr T for Takk! Hver gang vi gikk forbi en rød T, skulle vi takke for noe. Da får du jammen meg fint perspektiv for Guds fine natur!

fru Jørgensen sa...

Stakkar deg Torleif, snakk om crappy start på mårenen! Bare for å gni det inn... min dag fortsatte med bestått eksamen og koselig kafébesøk me Karoline:D

Og daglig takkestund i heimen, bra forslag Lillian, det må me få ein orden på;)

Det va ein festlige måte å sjå det på Steinar, ska huska på det neste gong eg går tur og ser ein rød t!:D Og me har så uendeligt masse å takka for ja!

Anonym sa...

Gratulerer med bestått eksamen då.
Nå skal eg "trøstespise" Häagen-Dasz Belgian Chocolate, så det kom jo ihvertfall noe godt ut av det.

fru Jørgensen sa...

Det e jo godt du ser det positiva i situasjonen... haha så får du takka for isen då!:p

Christine=) sa...

D å takka e nåke du stadig glømme....men d e nåke me burde gjort kvar dag...bare d å få lov te å stå opp friske!!!
Nå nerme d seg ein invitasjon te kvelds her...men eg må ha onnagjort nåken framføringar denna vekå så kjeme så...kjeme ann så alt for seint, men forhåpentligvis godt!!!

fru Jørgensen sa...

KVELDSMAT!
Det må nok vær det koseligaste måltidet på heile dagen:)