lørdag 24. november 2007

Pasientdag

Eg merke at høgskulen e veldig yrkesretta, me e heila tiå fokuserte på at det e fysioterapeutar me ska bli, me tar ikkje berre fag. Nå har me holdt på å lera undersøkelse av hofteområdet ei stund (derav all kladding på rompene te mine medstudentar..) og nå på fredag sko me ha vår første pasient. Det va veldig skummelt, men veldig spennande! Me va fira studentar som forberedte undersøkelsen av ein pasient med coxatrose, slitasjegikt i hofta.
Sånn som detta holde me på og sjekke bevegelsesutslag i hoftå.
Intimgrensene mine e definitivt på vei ut, i klasserommet kler alle av seg. Så å sprada rundt i ein korte shorts og bh i klasserommet begynne å følast naturlig nå...


Vanligvis undersøke me bare kvarandre, men nå fekk me prøva å sjå og kjenna kossen det va på ein pasient som faktisk har smerter og redusert bevegelse i hofteleddet, og det va både lærerikt og spennande! Eg glede meg te å lera mær (men grue meg max te eksamen!).

Eg fekk forresten massasjeolja te bursdagen, det va veldig kjekt!! (hehe, trur 'kje det va bare eg som syns det va kjekt...;)

Ingen kommentarer: