søndag 16. september 2007

Ny start i Bergen by:)

Inspirert av min samboar og aktive bloggar Lillian melde eg meg nå i dessa facebooktider inn i bloggens verden:)

Ein tirsdag for ca ein måned siden satte eg meg på bussen te Bergen, rett bak det einaste lediga setet i bussen sitte det ein pen gutt i krik-genser, og i det eg sette på mp3spillren min begynne Gavin DeGraw å synga "Oh, this is the start of something good!" Yes tenke eg, detta kan bli bra!

Eg sitte nå i ståvå på Salemloftet med kaffikoppen på siå av meg og ein god følelse når eg tenke på den første måneden min her i Bergen. Eg har akkurat begynt å studera fysioterapi itte er herligt år på Valdres folkehøgskule, og sjøl om eg ikkje har vore her så lenge har eg allerede funne meg godt te rette! Bergen har vist seg som ein by med herlige atmosfære og utruligt mange flotte folk (sjøl om eg kun huske navnet på ein brøkdel av alle dei eg har hilst på til nå...). Kafébesøk, Salem, Norkirken, StudenentKRIK, gamle og nye venner, god stemning i leiligheten med mine fantastiske samboerar Victoria og Lillian, og festlige foreleserar - detta kan eg lika! Sjøl om veret e omtrent som frykta.. eg har nå vore ei veka uten mobil fordi den drukna ein eller aen plass mellom Fløyen og Ulrikken forrige lørdag, men men!

Lillian e sjef for kaffikokingå i kåken vår, og nå e eg og på god vei te å bli ein svoren kaffitilhengar, eg e nå komt te punktet der kaffien faktisk ikkje smake direkte vondt lengre!

Victoria e i gang med innredning av rommet sitt, me har nå fått det ganske koselig her på loftet!

Itte ein bra KRIK trening på Skansen tok eg og Victoria turen opp på Fløyen ein onsdagskveld, digg utsikt og kjempeflott ver:)

121 på besøk hos oss med KRIK hybelkveld, ganske trangt, men kjempekoselig!

Victoria, Magnus og Nikolai

Som dei grepa husmoremnene me e, diske me gjerna opp med ei herlige eplekaka,
eller nystekte kanelboller;)


Som Lillian ville sagt - det e møkje "kos og mos" her, men eg like det! "Eg vil te Bergen, vil te Bergen med det samme, for her trives eg som fisken i vannet!"


Det va stappfullt! Ingen tvil om det med 121 stk fordelt på 75 kvadrat, men koselig va det, absolutt!
Merk: Lyden e omtrent som i matsalen på Valdres, rundt 1oo stk så kose seg:D

2 kommentarer:

Lillian sa...

Konge at du e i gang!
Eg love å bli ein fast lesar, vegg i vegg;)

Me må kanskje bli litt mer brannbevisste, elle ka seie du kjære?;)

Kos og mos, uten ansjos!

fru Jørgensen sa...

Brannbevisst, sikte du te min tendens te å glømma å skru av kokeplater, ovnen og kaffitraktaren...? hehe