søndag 23. september 2007

Hyttetur med Fiber - Friluftslivgruppa i Salem

Med hver vår veltrente kropp har vi besteget mang en topp
Vi trasket oss gjennom myr etter myr
Mens kartleserne var helt på styr

Har strikka så masse at pinnene føk

For ikke å nevne: vi har spist taco med løk

Mens vi strakk
der kom et knakk
Oj! det var sofaen som brakk
Then the handymen came

they wanted some fame

und der sofa ist gut again

Kaker og boller gav oss energi

Så vi tok virkelig i da vi spilte Fantasi

Men ikke bare brownies på fat
det har også blitt åndelig mat
Vi har lovprist vår himmelske Far

med bønn, salmer, lovsang og gitar


Med masse latter på lager

har turen vært en stor slager!

Diktet om hytteturen vår er gjengitt med tillatelse fra de geniale forfatterne Hanne, Ingvild, Inger Lise og Helene

Eg kunne skreve mær om kor utruligt kjekt me hadde det. At det va så godt å reisa på tur med ein gjeng så ulike folk som stort sett ikkje kjente kvarande så godt, og likavel utfyllte kvarandre, hadde det kjekt samen, og slappa av i kvarandres selskap. Men eg trur diktet og bildene tale for seg! (Men det må nevnast, for det komme ikkje fram av verken bilder eller tekst; me på rødt lag knuste dei andre i quiz'en! Sjøl om me hadde et par snodige svar på lur hehe)

Me gjekk tur på lørdagen, her har du Hanne, Ingvild og Karine i fri dressur

Rune og Birgitte på vei over bekken

Gummistøvlar og bommulssokkar, nei og nei Håkon!

Erlend og Birgitte

Treng ikkje vær sol for at det ska vær fint å gå tur!

Strikkeklubben e i gang!

Sofaen knakk plutselig, men våre kjekke handymen fiksa opp;)

The happy couple:)

Helene strikka sin første sokk på turen, eg e mektig imponert (for mine husflidegenskaper begrense seg te hekling av pannebånd, luer og vottar..)

Den gode samtalen!

To gode venner; Birgitte og Anne Jorunn

Me hadde ei fantastisk fin kveldsstund med sang, kveldsord og bønnevandring. Me kjente ikkje kvarandre, men likavel så åpne og fortrolige. Herligt.

Inger Lise spele gitar

Her ser med god arbeidsfordeling;) Ingve vaske opp mens Inger Lise og Karine spille bordtennis! Men det ska vær sagt at me va 3 jenter så tømte dassen!

Fantasi tok av! Magemusklane får god trim!

Men sei meg: kossen i all verden mime du "fritidsgeskjeftigelse"? Og kossen kan "rottegift" bli te "avføringsmiddel"? Her sitte Hanne og Karine og prøve å gjetta;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, den sofaen ødela vi i fjor på bli-kjent-turen med KRIK... Trodde virkelig Runi klarte å fikse den, men den gang ei! ;-)

Så ut som en finfin tur da. Konge..

hanne asp sa...

hoho, måtte inn å lese bloggen din med en gang jeg! herlig tur! mi snakkas=)

fru Jørgensen sa...

Turen va herlig ja! Ingen tvil om det:)

Men ang den sofaen, det va ein aen en den me knakk og fiksa så rett og slett va teipa... det va 'kje den Runi hadde fiksa? Hehe uansett va det vel ingen god jobb då!

Anonym sa...

Hehe..jo når du sier det så... Husket vi pratet om Mc.Yver-tapen... :p Jasså, så den sofaen holder enda ja? Ikkje verst!

Anonym sa...

Juhu :)
Hvilken fantastisk blogger du er :)
Må virkeli sei mæ enig i at turen va kånge..:) Va så masse koslie folk :) Weeeee :)
Mi sees vel gjerne t helja...
Klemmer fra Inger Lise (som ikke heite Helene, på bildan, hihi ;)

fru Jørgensen sa...

Aiaiaiai, e det mulig?!? Eg har lika godt kalt begge for Helene eg... ooops! Men det ska vær sagt; eg huske ka du hette altså! Men eg bøye meg i støvet og bekage dypt... feilen e nå retta opp!

Men takk! Glede meg te å sjå dokke igjen;) Snakke me studentkonferanse te helgå elle;) det blir bra!

Anonym sa...

Heihei!! Måtte bare fortella at de va ein fantastisk underholdande blogg du har lagd!! Va nåke annerledes enn den tvangsbloggen eg hadde i fjor ja...Hørres ut så du kose deg i Bergen:P De e godt!! Fortsett me goa skrivingå! :D
Klem fra Camilla U.K. home in Haugesund:D...

Anonym sa...

Veit u va?? D jørr absolutt ingen ting, hehe :) Helene e jo et vakkert navn det au, så går veldi bra ;) Hihi :) Jepp, tenkte mæ hvertfall i kirka på lørdag kveld, trokkje æ rekker så mye mer enn det desverre... Ein del skole å ta igjen, hehe.. Mn da sees mi nok.. Klemklem :)