mandag 21. januar 2008

Å få hørra det av han som elske deg høgast!

En av forbryterne som hang der, spottet ham også og sa: «Er ikke du Messias? Frels da deg selv og oss!» Men den andre irettesatte ham og sa: «Frykter du ikke Gud, enda du har samme dom over deg? For oss er dommen rettferdig, vi får bare igjen for det vi har gjort. Men han har ikke gjort noe galt.» Så sa han: «Jesus, husk på meg når du kommer i ditt rike!» Jesus svarte: «Sannelig, jeg sier deg: I dag skal du være med meg i Paradis.»
Lukas 22, 39-43

Ofta blir bibelhistoriane bare nåke eg hørrte på søndagsskulen, fine historiar om Jesus, som ikkje får bety så møkje for meg i kvardagen. Men les den siste setningen ein gong te. Hvis det e nåke eg e redd for her i verden (i tillegg te busemannar når det e mørkt ute, og det kan ikkje sammenlignast), så må det å stå igjen når Herren hente sitt folk te Himmelen. Tenk då å få hørra det av Jesus, "I dag skal du være med meg i Paradis." Frå Jesus, han som elske deg så høgt! Tenk så fantastisk om det va eg som fekk hørra dei ordå!

Men så gjelde det og meg, så mange plasser i Bibelen kan eg lesa det:

Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus.
Rom 8,1

For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt.
Joh 3 16-18

Heller ikkje eg ska fordømmast fordi eg e i Jesus
, eg trur på han. Oh man, så bra!

Så ufortjent. Så trygt. Så fantastisk. Han elske deg lika høgt uansett kim du e, ka du har gjort, ka du trur på og ka du føle!



2 kommentarer:

Lillian sa...

That`s our King!;)

Karine Hjortaas sa...

Genialt innlegg, Irene;) Det er enkelte ting man aldri kan høre nok ganger! Synes det er litt kult at den røveren som hang ved siden av Jesus på korset, som hadde gjort seg fortjent til dødsstraff, er den eneste Jesus sier dette direkte til. Vi har en fantastisk Far vi!:)