onsdag 8. oktober 2008

Fellesukene -skeptisk!

Kvart år e det tid for dei berykta fellesvekene på Høgskulen i Bergen. Og nå e me dessverre i gang igjen.

Tverrfaglig samarbeid med sykepleierar, ergoterapeutar, sosionomar, vernepleierar, fysioterapeutar og radiografar. Ei veka med ineffektivt gruppearbeid, dårlige oppgaver, stress, frustrasjon og ein forhatt forprøve te slutt som må bestås.

Fellesvekene. Eg får frysningar når eg hørre ordet. Og det e ikkje sånne goe frysningar Eg har endå ikkje møtt på ein student som e positiv te detta. Tverrfagglig samarbeid e viktig, men om detta e den beste måten å læra det på har eg mine sterke tvil om!

3 kommentarer:

Solveig sa...

Aiaiai, hørres ikkje kjekt ut i det heila tatt:( Har de ikkje noe som hette evaluering på helsefagling avdeling??

Anonym sa...

Som det står i forordet til en pensumbok om tverrfaglig samarbeid i helsevesenet:

- Tverrfaglig samarbeid fungerer sjeldent godt.

Og jeg kan godt legge til at i fellesukene går tida like fort som i resten av livet, det bare virker ikke sånn. Men jeg har funnet meg en taktikk! Ved å bare være, ikke engasjere seg i så mye som en diskusjon og bare sette hue på pause, kommer man seg til slutt til fredag ettermiddag! Men det kreves mye syting før den tid.

fru Jørgensen sa...

Solveig: evaluering har kje me sett nåke te nei.

Og Henrik: fantastisk kommentar! Du oppsummere fellesukene fint...