fredag 25. januar 2008

Mitt anstrengte forhold til boss i Bergen

Eg har et litt anstrengt forhold til boss her i Bergen. Det e ein del frustrasjon oppbygd, og det e det 4 årsakar te;

1. Bossbilen. Den provosere meg nåke heilt enormt rett før eg ska stå opp kvar einaste tirsdag og fredag. Den bråke og kjøre og ruse og holde på i ein evighet, seriøst, an gir seg aldri! Ahh eg e lika sinte kvar gong an bråke og forstyrre søvnen min. Og alle som har et snev av b-menneske i seg vett at det e den siste halvtimen før du står opp som e best!

2. Tjuvraddar! Dokke som pleie å stikka innom denna bloggen vett at det va nåken som stakk av med bossdunken vår i haust. Og ette endt leiteaksjon og ein del frustrasjon og diverse teoriar om ka som hendte me an, bestilte me ny. Men kom det nåken ny som me blei lova? Nei! Så det e jo litt tungvint når me ska kasta bosset vårt.

3. Kildesortering. Me bur i Norges andre største by men tilretteleggingå for kildesortering e heilt elendige. Ka skjer me å bry seg om miljøet?? Skjerpings Bergen kommune!

4. Bossbilen. Den fortjene to punkt, så sterkt mislike eg an. Såklart e me avhengigge av an, men når klokkå såvidt har passert 07.00 to gonger i vekå tenke eg ikkje så veldig rasjonelt, og dampen stige ut av øyrene mine der eg ligge i all min frustrasjon.

Grrrr!

1 kommentar:

sindrerolv sa...

Ja det er bare å kjøre hardt på med stein-saks-papirkonkurranser, det skaper iallefall ved god stemning ;) Tror ikke Lars storkosa seg akkurat med den dusjen, men jeg og Blix hadde det moro iallefall =) Har du tatt det opp i leiligheten at du vil ha noe lignende?