mandag 14. januar 2008

"eg syns det lukte litt rart her... litt søtt på ein måte"

Eg og Kristian va godt i gang med å laga god middag her ein dag; stekt kyllingfilet med stekte båtpoteter og greier... men så begynne det å lukta så rart, ei litt ukjent lukt me ikkje hadde kjent før. Det va ikkje ei direkte svilukt, og det va tilsynelatande ingenting som va svidd heller. Det lukta nesten litt søtt! Merkelige greier. Men luktå den blei verre og verre den!

Så fant me ut at det måtte vær nåke som va sølt i steikeovnen, og når eg ser inni e det førsta som slår meg "ka e det Trond har putta inni nå?" for der låg nåke som ligna ei svidde kaka. Sorry Trond, den va ufortjent! Årsaken te den merkeliga litt søtaktig-brente luktå va nemlig ei korkplata som hang fast i langpannå, som så løsna og låg nedi steikeovnen og svidde seg... og sånn blei resultatet: Flaks for meg at me lagte mat hos Kristian, det lukta nemlig skikkelig svidd i leiligheten hans i fleire dagar ettepå haha! Vel, synd de Kristian, det kan skje den beste (og i følge han sjøl va det jo og det det gjorde..)

Ingen kommentarer: