fredag 6. februar 2009

Massoser og nakne pasientar...

Ove alt kor me gaar paa avdelingen vaar kalle folk oss for massoser. Masoesi, masoesi! Rope dei te oss. WHAT! Eg e kje massose, fysioterapi dreie seg jo om mokje meir enn massasje!

Men naa har me funne ut av det... mazoezi e et swahiliord for ovelser eller trening, og det e jo det me drive med paa den ortopediske avdelingen, trene pasientane!

Me laere oss stadig naaken nye ord, som e nyttige naar me ska kommunisera med pasientane, men eg maa gjenta sifahamo, som betyr eg forstaar ikkje, ganske mange ganger i lopet av ein dag! Men det e ein sikker icebreaker aa kunna naaken ord! I dag fekk eg skryt for swahilien min av ein sykepleiarstudent, men eg vett ikkje om det va fordi han ville gifta seg med ei kvite jenta eller om han meinte det... Men eg begynne aa faa kontroll paa kroppsdeler, tall, boy, strekk, ovelser og i morgen... fraser som komme godt med for ein fysioterapistudent! Og naar eg i tillegg huske paa mavnet te folk og hilse paa dei i gangane, daa slaar dei seg paa laaret og ler og snakke om mzungoen, kvitingen, som prove aa snakka swahili!

Eg satse paa at dei ler med meg og ikkje av meg...

Utfordringane e som tidligare skrevet litt annerledes enn dei e hima i Norge. Halvparten av gongene eg ska ha ein pasient ut av sengaa for aa trena begynne okten med aa jakta paa ein sjukepleiarstudent som kan finna ein pyjamas te pasienten. Dei har nemlig ein tendens te aa ligga nakne! Sykepleierstudentane pleie og aa bli offer naar eg trenge naaken som kan oversetta for meg! Men eg tenke at det e swahiliovelse for meg og engelskovelse for dei, og har ikkje saa daarlig samvittighet!

Veiledaren her e te tider ei hard nott, ikkje alltid lika lett aa samarbeida med. Men eg og Ingrid e gode kompisar med alle doktorane her, saa dei komme gjerna rett te oss med pasientane! Og det e jo litt kjekt! Men som regel e me kompis med fysioterapeuten og, saa naa sitte eg paa kontoret hans midt i arbeidtidaa og blogge! Lite pasientar denna ettermiddagen, her har du nemlig ingen time hos fysioterapeuten, du bare mote opp naar det passe deg! Saa daa e det ein smule uforutsigbart!

Barneavdelingen her, Lena Ward, e oppkalt ette Lena Slogedal som blei drept i Baneheia. Spesielt aa treffa paa den saken her, midt i bushen i Tanzania! Denna vekaa har me vore der, saa eg har fatt meg mange nye smaa venner! Bare du e kvit i huden, og har lommane fulle av ballongar og pennar blir du lett helten! I dag lurte den eine pasienten min, Osama, paa kossen eg hadde fatt haaret mitt saann. Brunt og uten afrokrus... han ville ikkje heilt godta at det va saant mzungohaar va!

Maten me faar her e veldig god, men til tider litt snodig. Paa onsdag fekk me kjottboller, og paa torsdag fekk me fiskeboller som saag noyaktig like ut som kjottbollene... men dei smakte fisk! 3. gongen eg ete fisk paa ein mnd, saa eg har sikkert struma naar eg komme him!

Ingen kommentarer: