tirsdag 22. februar 2011

Bergenshelg (den første av forhåpentligvis mange!)

Stavanger e heilt greit, men ikkje meir, så det va godt å komma te Bergen og te Kristian i helgå! Å reisa med fly e egentlig ganske fint! Og når eg sjekke inn på internett og ikkje reise med bagasje går det ganske svinte å ta fly! Eg like stemningen på flyplassar; det e masse forventningar der, nåken ska reisa langt, andre bare ein kort tur. Enten på besøk, på jobb eller him te sin(e) kjære, og så blir eg ikkje bilsjuk sånn som på bussen, eg kan lesa eller bare sitta og sjå på folk rundt meg. På vei tilbake til Stavanger hadde eg ein lodden kvite puskatt på siå av meg mens eg venta ved gaten, ein nydelig liten pelsball! Koselig reisefølge!



Lørdagskvelden va me svært så kulturelle! Revisorfruen (og revisoren) va på opera! Her snakke me kultur av den fæncy-schmæncy typen, så antrekket besto såklart i skjørt og perler både i øyrene og rundt halsen (akkurat den biten gjaldt ikkje revisoren vel og merka). Fascinerande saker! Eg må sei eg likte best den akten der den eina operadamå bevede seg vha ein motorisert trehjulssykkel gjemt under skjørtet som blei styrt av ein som sto i koret. Festlig! Dei va jo forresten flinke å synga og... Me hadde lest sammendrag av historien på forhånd og teksten kom på ein skjerm over scenen slik at me fekk me oss handlingen (sjøl om den va ganske snodig). Kjekt å ha opplevd, men neste gang eg  (les: Kristian) betale så møkje for billettar blir det nok heller musical trur eg;)

Hoffmanns eventyr

Eg har fått ei lista med ca 30 pasientar som eg ska overta etter den forrige turnusen. Så her e det bare te å starta å ringa og avtala timar! Spennande, men ganske så overveldande og skummelt og! I går blei eg forresten slått i "4 på rad" av ein 6-åring, og ein av pasientane i treningsgruppå eg har for demente avbrøyt plutselig med å klappa høgt i hendene og sei "nå gir me oss i protest folkens, nå vil eg ikkje meir". Resten sang hedigvis med og syns det va stas med trim, så alt i alt kunne det vel gått verre første gang eg prøvde meg på nåke sånn... Pga den gruppå har eg forresten Eriksen – Sønnavindvalsen på hjernen! Ein smule irriterande, men mest koselig!

p.s. eg har såklart ikkje tatt bilde av ein pasient, bildet e rappa fra
internett, men eg love at bortsett fra det nevnta unntaket så va mine
deltagerar nesten like engasjerte (hvertfall et par av dei) !
Eg kan forresten melda om at eg holde på å utvikla et avhengighetsforhold te Prison Break. GPSen min med stemmen te Linda Eide har en vore avhengig i litt øve ei veka nå, og me to komme nok te å ha et langt (og forhåpentlig godt forhold) framøve (hvertfall te eg e blitt kjent i Stavanger, evt. om 6 mnd når turnustjenesten min e ferdig...)! Fram te nå har hu ikkje lurt meg (så vidt eg vett...)

Jammen blei detta et langt innlegg, men sånn pleie nå reisebrev å vær og?!?

Ingen kommentarer: