fredag 12. september 2008

Min stige rekker ikke opp!

Når eg ser folk sitere sangtekstar på bloggar pleie eg å droppa å lesa dei. Eg syns det e kjedelig, eg innrømme det. Men eg utfordre deg.

Her e ein sang eg har gått og sunge på siden me va på bli kjent-tur me krik, ette den nydelige talen som Kristian GL holdt lørdagskvelden. Ein tale som traff.

Eg prøve, og eg vil så gjerna. Men sjøl om eg e kristen så går eg på trynet. Gong ette gong. Eg strekke ikkje te, stigen min rekke ikkje opp.

Men så va det det der med nåde. Gratis. Ufortjent. Det va ein som døde på korset for at eg sko få komma te Himmelen. Ikke fordi eg har gjort meg fortjent te det. Men på grunn av Jesu kjærlighet. Så stort. Så ufattelig. Eg kjenne eg sitte her med tårer i auene.


Du ser alt jeg ikke er, men vil være
du ser alt det som jeg gjør , men ikke vil
Kjære Gud, jeg ser det mer og mer
jeg strekker bare ikke til


Jeg klamrer meg til nåden
og jeg søker dine øyne
takk Jesus for din kjærlighet
for at du møter mine


Jeg vil så gjerne gjøre alt rett
for å vise at jeg elsker deg
Kjære Gud, jeg ser det mer og mer
min stige rekker ikke opp
Rudi Myntevik

Takk Jesus for din kjærlighet!

Klamrer meg til nåden på youtube

Ingen kommentarer: