onsdag 5. mars 2008

Litt dobbeltmoral...

"Me nordmenn e så kalde, me burde vær litt flinkare te å bry oss litt, smila te folk på gatå, eller prata med den som sitte på siå av oss på bussen. I El Salvador, der e alle så åpne og vennlige, og tar godt i mot fremmande..."

Om eg ikkje har sagt akkurat det, har eg sikkert sagt nåke lignande! Men i dag, når eg satt på bussen, og den gamla damå på siå av meg begynte å prata, kjente eg at eg hadde ikkje lyst å prata med henna i det heila tatt. Eg hadde lyst å sitta for meg sjøl og bare kikka ut vinduet. Men sånn gjekk det ikkje. For i løpet av ein kjapp busstur fekk eg veta alt om hennas venninna som hadde reist te Puerto Rico for å få tannlegebehandling, fekk diskutert det fæla snøværet i dag, og om eg likte kvitvin? Ikkje det nei, men rødvin da? Hmm nei nei, men om eg drakk martini da? Nei.. men eg eg drakk nok sikkert cola! Ja, endelig fant hu nåke eg likte å drikka, men om eg pleide å kjøpa light eller vanlig? I det eg ska te å forklara at eg egentlig ikkje kjøpe så masse brus, kræsje (heldigvis) ein bil inn i bussen, sånn at alle passasjerane måtte bytta buss... og der va eg kvitt masekråkå!

For ei stressande og masete dama! Eg forstår egentlig litt koffer me ikkje bryr oss så hardt om fremmande me tilfeldigvis treffe på. Eg hadde slettes ingen intreresse av å hørra på henna. Så der oppdaga eg at eg operere visst med litt dobbeltmoral...

1 kommentar:

Astrid sa...

Mhm.. Kjenne t den tankegangen..:)