lørdag 11. april 2009

Habari za safari?

Nå har me hilst på alle dyrene i Afrika, bortsett frå leoparden, men han hadde hengt frå seg lunsjen sitt i et tre, så me fekk i alle fall sett kor han holdt te...

Safari va stas og kan absolutt anbefalas! Ngorogorokrateret va nydelig, og me såg masse dyr! Og dei galne bavianane i Lake Manyara som herja i trærne og kasta frukt på oss va litt av ein opplevelse! I Tarangire såg me elefantane frå luksusteltleire vår, og me har sett så mange sebraer og bøflar at eg har ikkje tal på det!


Me kom veldig nærme løvene, spennande!

Bøflar - løvemat!
Etterpå komme hyenene og forsyne seg, ette at løvene har gjort jobben.
"Se der går en seeeeeeebra med halen i sky!"

Heavvy shit! "Puss puss så får du en suss.." Flodhestar e kule dyr! Men det va greit å ha dei litt på avstand når du såg dei tennene!

Me va på besøk i ein masailandsby og fekk vær med å dansa!
Visste du forresten at masaiane eige alle kyrnå i verden, også dei te bøndene i Norge! (det e heilt sant!) Det kan derfor fort bli litt krangling med nabostammene...
Dei hoppe opp og ned når dei danse.



Ngorogorokrateren - vakkert! (her med litt skodda)




Et prakteksemplar av arten homo sapiens.


Forelska giraffar! "Jeg æ'kke en gris, jeg er et vortesvin!"
BLUEBALLS!
Souveniren vår fra safarien - et neshorn på 6.5 kg!

1 kommentar:

Maria sa...

Haha, eg må le litt av meg sjøl! :P eg trodde du meinte at dåkkår hadde tatt me dåkkår et nesHORN på 6,5 kg så eg syns d hørtes litt rart ut, men nå ser eg jo ka du meine... ;) Kult neshorn da! :)