onsdag 2. mars 2011

Great havregrøt du liksom!

Müsli tar ein evighet å tygga så det e uaktuelt om morgenen, og min yndlingsfrokostblanding Cheerios e vel ikkje akkurat nåke du kan kalla sunt, vel e der masse fullkorn, men der e vel lika masse sukker... og skjeva friste enkelt og greit ikkje når kl e 07.00. Så i jakten på frokost som e god, sunn og kjapp prøvde eg meg på Axa sin "Great havregrøt"

AXA Great Apple Cinnamon 

Ifølge produsenten: "Great er en ferdig havregrøt som ikke ligner noen annen grøt du har spist. (Nei det e sant. Red anm.) På bare ett minutt har du en ferdig frokost eller et mellommåltid, rik på både smak og sunnhet. I denne pakken finner du en kanelduftende blanding av store, fine havregryn, sunne linfrø og solsikkefrø, toppet med saftige eplebiter. Tilsett kun vann, vent ett minutt og rør om, og maten er klar. Ha en Great dag!"

Det kan godt vær an e rik på sunnhet, men smak?!? Fysjameg, den smakte ingenting, ein tung klissete klump som ikkje smakte nåken ting. Kanelduft kan stemma, men den smakte ikkje kanel, og eplebitane måtte du leita lenge ette! Den va kjapp å laga, men det gjekk ikkje kjapt å eta, og det va jo heila poenget mitt.

Nei gi meg litt av mamma sin havregrøt, AXA sin ska du få billigt av meg!

Dessuten e det teit å blanda engelsk og norsk på den måten!

3 kommentarer:

Gina sa...

Den er ganske god med melk og jordbærproteinpulver.

Elise sa...

Eg e enige med deg at den ikkje va den heilt store suksessen. Må nok prøvast med melk også:p

Maria sa...

Havregraut e et fint frokostalternativ, men den versjonen der hørtes ikkje spesielt god ut... Eg pleie av å t å slenga ein tallerken med melk å havregryn i mikroen i 5 min viss sjevå ikkje friste :-)