onsdag 18. februar 2009

Dei morløse barna på Haydom

Her på sjukehuset har dei et rom med morløse barn. Siden mor døde under fødselen e ungane ureine, og må venta ett år før familien komme og hente dei. I mens blir dei tatt vare på her på sjukehuset.

Det har vore 9 babyar her, men denna vekå kom et nytt tvillingpar, så nå e dei 11 ungar inne på et lite rom. Heldigvis får dei et eget hus som skal stå klart i løpet av denna vekå, veldig kjekt med meir plass! Nå kan ingen av dei krabba f eks, så det ska bli godt for dei å få større rom å utfolda seg på! Som fysioterapisudent e eg såklart oppatt av motorisk utvikling;)
Ungane e nydelige, og smile som bare det når me komme og vil kosa med dei, og hyle og skrike når dei blir lagt ned igjen. Det e ikkje fritt for at dei kvinnelige studentane blir aldri så lite verpesjuke når dei e innom dei små hjerteknuserane! Og kjærlighet og omsorg mangle dei ikkje, alle som stikke nasen inn te dei blir sjarmert i senk, og komme lett tilbake og kose og leke litt!

Bilde1: Bryson e 8 mnd gammel og sjarmere alle i seng sammen med tvillingbrore sin Brighton!
Bilde2: Lars, fotograf fra TV3, og Joseph e lika fascinerte begge to!
Bilde3: Serge, medisinstudent fra Nederland, og Josephina:)
Bilde4: Halfida, medisinstudent fra Nederland og Bryson:)


Bilde1: Ein del av ungane e ute og lufte seg i hagen utenfor sykehuset sammen med frivillige som jobbe her.
Bilde2: Josephina prøve å få tak i brillene te Laura, medisinstudent fra Nederland (som dessverre nettopp har reist)
Bilde3&4: Bryson får masse kos i dag, men ser ut te å vær i litt trist.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Jeg tar Brigthon og du tar Bryson? :)

Anonym sa...

Som om ikke du var verpesjuk nok fra før!! Er barna akseptert av familien etter ett år eller får de problemer etterpå også?

Tusen takk for suverene sokker, omtanke og brev!

Jeg misunner dere helt drøyt og følger ivrig med på bloggen! Diagnosene dere får se er jo helt sjuke! Har dere virkelig fått være med på en operasjon?

Kan melde om at det går bra her hjemme, tross i stryken! Jeg er for tida lat student på NLA og trives greit med det. Har fått stått en del på ski og er med på noe som heter Gøy med gym for overvektige unger.

Imorra skal sokkene til pers, rapport kommer!

PS! Hvem er Anette som jeg får klem fra?!

Anonym sa...

Heia!!!
AWWWE dei skjønne ungane!!! Utrolig herlige! Eg og vil ha sånn skjønne mørke unger!!:) Håpe du har d bra der nere. Så utrolig konge å oppleva d du gjør. Eg vil d og!:)Her e d snøkaos og pissekaldt! Bahhh, glede meg t sommeren. Ingrid og Ragnar ska gifta seg i sommer faktisk.

E nok mye av d samma der som på Madagaskar, love it!:) Kosa deg masse videre. Kjekt å lesa bloggen din og se bilder:)

Stå på! Du e go du!:)

Stor klem fra Maria Kristine!

fru Jørgensen sa...

Anette e ein sot medisinstudent som har budd pa Haydom med oss;)

Heldigvis far ungane komma him ette ett ar! (men eg kans kanskje smugla med ein him te deg Maria:)

Og det e klart me tenke pa deg Henrik, hape sokkane passe! Og operasjon, det e null problem a bli med, eller assistera om me vil det...

Glede meg te a komma him og plaga dokke med MASSE bilder:)